Jesień w Siedlisku

Jesień w Siedlisku to szczególnie urokliwy czas, w którym królują złoto pomarańczowe barwy. Tylko czekamy na światło i ruszamy z aparatem po Siedlisku 🙂

Spotkanie przyrodnicze – Lasy Sobiborskie

Spotkanie przyrodnicze – Lasy Sobiborskie – zapomniane centrum bioróżnorodności 23.10.2019 / środa / godzina 19:00 Służewski Dom Kultury w Warszawie.

Leżące u zbiegu granic Białorusi, Polski i Ukrainy Lasy Sobiborskie są wyjątkowe z uwagi na bagienne siedliska przypominające tajgę. Odkrył je dla świata dr Marek Keller, który w roku 1978 zapoczątkował trwające do dziś, a więc już ponad 40-letnie badania, których szczegóły zostaną zaprezentowane na spotkaniu. Dowiemy się, dzięki którym organizmom teren ten jest tak bardzo wyjątkowy i dlaczego wymaga szczególnej ochrony.
O badaniach opowie dr Bartłomiej Woźniak z SGGW w Warszawie (Samodzielny Zakład Zoologii Leśnej i Łowiectwa, Wydział Leśny).

Dekoracje weselne

Zobaczcie piękne dekoracje weselne wykonane przez firmę By The Table facebook.com/bythetable, którą gorąco polecamy!

Foto: SOROKA® (https://www.instagram.com/soroka.jpg/)
Kwiaty we współpracy z: @mcartbis
Makramy i łapacze: @prostaidea
Numery stołów i tablica powitalna: @slubwdeche
Zdjęcia na prezent dla gości: @PikczerBox

Wszystkim osobom zaangażowanym – serdecznie dziękujemy <3

Działo się!

W tym roku mieliśmy w Siedlisku wyjątkowych gości, których wizyty wniosły sporo pozytywnego zakręcenia 🙂

Wczesną wiosną gościliśmy ekipę Almette z Davidem Gaboriaud, którzy nagrali u nas odcinek cyklu „Odkrywaj świat”. Było bardzo miło i wyjątkowo smacznie 🙂 Ekipie towarzyszyło dwoje blogerów: Kasia Kędzierska, prowadząca bloga simplicite.pl i Kamil, blogojciec.pl

W maju odwiedziła Siedlisko Dorota Szelągowska z ekipą TVN Style, aby zrealizować odcinek programu „Tu jest pięknie”. Poczuliśmy się bardzo wyróżnieni i jednocześnie ogromnie wzruszeni … Musimy się też pochwalić, że gościom bardzo smakowały siedliskowe posiłki 🙂

Zachęcamy do obejrzenia odcinka 🙂

Działo się!

Zupełnie nieoczekiwanymi gośćmi, wywołującymi uśmiech na buzi i budzącymi wielkie zainteresowanie najmłodszych były ….  konie 🙂  Z konikami przyjechali nasi goście – amatorzy jazdy konnej. Dzięki uprzejmości właścicieli pięknych zwierząt dzieciaki mogły zażyć krótkiej przejażdżki 🙂 To dopiero była frajda!

A potem nadeszły wakacje. Było gorąco, gwarno i wesoło. Odwiedzały nas rodziny z dziećmi, pary i grupy przyjaciół. Czasem towarzyszyli im czworonożni pupile. Goście spędzali czas w Siedlisku i poza nim. Jeździli na rowerach, pływali kajakiem po Bugu, spacerowali po lasach i zwiedzali okolicę. Panie kucharki bardzo się starały dogodzić wszystkim gościom – tym, którzy byli zwolennikami jedzenia mięsa i tym którzy wybrali dietę wegetariańską.

Wszystkim gościom bardzo dziękujemy za odwiedzenie Siedliska i zapraszamy na spokojne, wyciszone weekendy jesienne, z wieczorną chwilą relaksu w saunie lub w balii pod rozgwieżdżonym sobiborskim niebem.

Wyjątkowe wesele

Zobaczcie zdjęcia z wyjątkowego wesela, które odbyło się w Siedlisku.

Ugościliśmy ponad 150 osób, a specjalnie na potrzeby tego wydarzenia rozstawiony został namiot o powierzchni 300m2.

Było bosko! <3

TVN Style

1. odcinek 4. sezonu „Tu jest pięknie”

W tym odcinku Dorota pojedzie do maleńkiej miejscowości położonej na wschodzie polski, tuż przy granicy z Ukrainą. Odwiedzi tam przytulne siedlisko zrodzone z marzenia o własnym, drewnianym domu z bali. We wnętrzach jedenastu starych budynków w niepowtarzalny sposób łączy się tradycja z nowoczesnością. Dorota przyjrzy się pięknym elementom z których, jak twierdzi każdy wygląda jak mała scenografia. Zobaczcie w jaki sposób zaaranżować tradycyjne wiejskie domy nie robiąc w nich skansenu i jak przywrócić dawny blask starych mebli. To wszystko skryte w meandrach Bugu w nowym odcinku „Tu jest Pięknie”

Pierwsze pół roku za nami

Tak dużo działo się w pierwszym półroczu, że nie wiemy od czego zacząć. Całą zimę pracowaliśmy nad wykończeniem Dużej Stodoły jednocześnie przyjmując gości i walcząc z przeciwnościami losu. Aż nadszedł ten długo wyczekiwany moment i udało nam się uruchomić nowe miejsce tuż przed majówką. Majówkowi goście jako pierwsi mieli okazję wypróbować nowe, klimatyzowane pokoje, przestronną jadalnię z miejscem do posiedzenia, pogadania lub poczytania oraz śniadania i obiadokolacje szykowane w nowoczesnej, dużej kuchni. Poprawiliśmy nie tylko komfort naszych gości, ale również pań kucharek przygotowujących dla nich potrawy.

W Dużej Stodole mamy pokoje dwu, trzy i czteroosobowe. Dwa z nich posiadają drzwi wewnętrzne i są świetnym rozwiązaniem dla rodzin z dwojgiem dzieci. Jest również pokój rodzinny z dwiema osobnymi sypialniami, prywatnym korytarzem , łazienką i dodatkowym pokojem bez okna, który znakomicie się sprawdza jako sypialnia dla osób lubiących spać w całkowitej ciemności. W pokoju czteroosobowym jest piętrowe łóżko dla dzieci. Wszystkie pokoje posiadają łazienki z prysznicem, w których nasi goście znajdą ręczniki, suszarki do włosów i mydło w płynie. Oświetlenie w pokojach i sali na parterze jest własnej produkcji a wystrojem zajmowała się tradycyjnie właścicielka Siedliska :). Dzięki uruchomieniu Dużej Stodoły przybyło nam ponad 20 miejsc noclegowych (w zależności od konfiguracji).

Od maja do końca czerwca w Siedlisku odbyło się kilka uroczystości weselnych. Niektóre z nich były bardzo kameralne, inne większe, a wszystkie odbywały się w duchu swobody, bliskiego kontaktu z naturą i wyjątkowych chwil spędzanych z rodziną i przyjaciółmi. Widok szczęśliwych twarzy nowożeńców i gości zawsze sprawia nam wiele radości. Było pięknie i naturalnie.

Przestrzeń Dużej Stodoły umożliwia nam także organizację obiadów dla gości z zewnątrz. Przyjmujemy wcześniej zamówienia na konkretną datę. Czasem są to jakieś specjalne okazje, innym razem chęć spróbowania siedliskowej kuchni lub po prostu niedzielny obiad w niecodziennym otoczeniu. Pierwszy raz zainicjowaliśmy uroczysty obiad z okazji Dnia Matki. Idea tak się spodobała i spotkała z dużym zainteresowaniem, że prawdopodobnie stanie się siedliskową tradycją.

Można też do nas wpaść na kawę i ciacho bez specjalnej zapowiedzi 🙂

W siedliskowym sklepiku można kupić nasze pyszne domowe konfitury, miód z zaprzyjaźnionej pasieki, zabawki i drobne pamiątki.

Pierwsze pół roku za nami

W maju, czerwcu i na początku lipca zorganizowaliśmy w Siedlisku Sobibór kilka spotkań firmowych. Nasi goście przyjeżdżali do nas z Warszawy i Lublina. Szkolili się w Małej Stodole, a w wolnym czasie jeździli na rowerach, pływali kajakami po Bugu, zwiedzali okolicę z przewodnikiem i spędzali miło czas przy ognisku i przy stole.

I na koniec mamy dla Was niespodziankę 🙂 Jeśli macie ochotę spędzić kilka dni w ustronnym miejscu, w którym będziecie jedynymi gośćmi, pod pięknym lasem, z dala od cywilizacji, ale tylko 20 km od Lublina, zapraszamy do Siedliska Jabłonna. Mamy tu piękny, dwuosobowy apartament, który składa się z salonu, sypialni z łazienką i kuchni. Mieści się on w odnowionej przez nas kamiennej oborze i jest otoczony ogrodem.

Rezerwacji można dokonywać pod adresem kontakt@siedliskojablonna.pl oraz przez Booking.com. Serdecznie zapraszamy.